contact me:

singinonmymind@hotmail.es

lifestyle of the 60s


[ borrowed men's white shirt
weekday pants
h&m jumper
vero moda scarf
edc leather flats 
vintage dior bag ]

 I got this book as a present when i came back to Berlin last week. It's really inspiring, not only for illustrating but also for daily dressing. As a huge fan of Mad Men and all retro looking things i would've loved to have lived in the 60s, but as it's not possible i'm happy just trying to capture the style of the women in the book and cycling around on my bike. For regular readers, the bike here is Pearse II, because Pearse I was stolen some months ago. No regrets dear thief, i just hope you are not as lucky as i was with the non-breaking-breaks.

 Me regalaron este libro la semana pasada cuando volví a Berlín. Estoy encantada con él y es super inspirador, no solo para dibujar, también para sacar ideas sobre moda. Como gran fan de Mad Men y de toda la estética retro en general que soy, me hubiera encantado vivir en los 60, pero como no es posible, me conformo con intentar imitar el estilo de las mujeres de las ilustraciones y pasear con mi bici. Los lectores habituales habrán notado que la bici no es la misma. Os presento a Pearse II, ya que Pearse I fue robada hace un par de meses. Sin rencores querido ladrón, solo espero que no tengas tanta suerte como tuve yo con los frenos que no frenan.

13 comentarios:

Kaitlin Mattingly dijo...

OMG now you are so cute! I totally love your blog and I would have to agree that the Mad Men Style is simply decadent<3

come visit!
KaitGirl.blogspot.com
xo kait

DediLovesFashion dijo...

love the pictures. lovely outfit. =)
XO

Cookie dijo...

you look so great!
If you like CK parfumes dont forget to join my giveaway here:
http://cookieswardrobe.blogspot.com/2011/09/first-giveaway.html

Adel dijo...

Oh, you're very pretty :D ^^
So, i'm your 150° follower ! :) Follow me too !

http://thefashionbook1.blogspot.com/

Martina dijo...

very nice outfit!
i love '60!

nice blog! follow each other?

http://www.thefrecklesblog.com/

Phuong dijo...

you look gorgeous and so 60!! Love it

Travel in Style

La Mona se viste de seda dijo...

me encanta tu look, guapa!! además subida a tu bici estás genial, super chic ;)


besazos!!!

Elena TMH* dijo...

Malditos ladrones de bicis! Cada vez que dejo la mía en la calle sufro... la mariquita es el timbre? Me flipaaa, jaja!
Yo soy más de los 70 que de los 60, pero me ha gustado tu adaptación con el pañuelo, las gafas y ese bolso (que si los quitas sin duda es un look muy del 2000) y por cierto, me gustó tanto tu pañuelo de la entrada anterior que fuí a comprármelo, pero ahora creo que no es exactamente el mismo, el mío es de Pull y es parecidísimo!

Un besito!

JOUMANA SHEM dijo...

geniales las foto n la bici
te sigo ;) un besoo

S dijo...

Elena, el pañuelo si que es de pull! cada vez que me lo pongo causa furor, menuda compra! jaja

Marie-Louise dijo...

just found your blog! very cute style! love your sunglasses!

Tonya dijo...

So cute! I really love the head band on you!

www.themoptop.com

S4SisterStyle dijo...

nice blog!follow us and we will follow you!
http://s4sisterstyle.blogspot.com